Företagsutveckling med personalen!

    - Annons -

    Hej underbara ni!

    Det här är sista veckan med ”personalbrist”, vi har varit kort om personal hela våren och inte minst nu under semestertider. Men från och med torsdag så går Zahra och Ida upp i tid till 75% båda två, plus att vi har en till makeupartist som heter Lisa som kommer jobba varje lördag. Så jag kommer snart kunna jobba så som det varit tänkt hela tiden – lite mer ”bakom kulisserna” med blogg, webshop och företagande. Och då kommer det säga pang med inlägg här i bloggen också! Det har gått på lite halvfart den senaste tiden men det är alltså bara tillfälligt, i höst/vinter blir det ordning på torpet igen :)

    Och med den inspirationen sprudlandes inom mig så tänkte jag nu visa lite bilder från i fredags! Vi hade nämligen helt stängt på salongen då hela teamet åkte till Odalgården på företagsutveckling!

    IMG_3160_111

    Här ser ni fina Annika på Odalgården – världens härligaste konferens/hotell/relax-ställe precis vid en sjö i utkanten av Uppsala. Som vi älskade stället!

    - Annons -

    IMG_3136_111

    Jag har ju nämnt förut att jag, Miska och Annika går på företagsutveckling med Peragenda regelbundet sedan i mars. Vi har dels blivit mer utbildade inom företagande/ledande men framför allt satt vår första målbild (som ska vara uppnådd juni 2017), gjort en ordentlig och tydlig arbetsstruktur (både vad gäller kommunikation och arbetssätt) och nu presenterade vi allt det för personalen, samt gick igenom vårt nästa fokus med vad vi tillsammans ska jobba mer med under hösten och vintern.

    Så kul att äntligen få dela med sig av allting till hela personalen! Och även få höra deras tankar och respons på allting. Underbart! För hur bra jag, Miska och Annika än jobbar ihop så kommer vi aldrig kunna klara av allt utan vår grymma personal :)

    IMG_3123_111

    Alla fick ett personligt block att anteckna i, med citat som Annika valt ut till alla. På mitt står det ”We do not meet people by accident. They are meant to cross our path for a reason.” Det är exakt så jag känner med både Miska och Annika också!

    IMG_3145_111

    Här är Ida och Alex som fått en uppgift av oss, som i slutänden visar hur viktigt det är med kommunikation och hur lätt det är att missförstå varandra. Vi hade i övrigt inga team-buiding-lekar eller samarbetsövningar som annars är vanligt på sådana här dagar, utan det var hårt jobb som hade med vårt företag att göra hela tiden, och sen hade vi istället mycket fritid där vi kunde umgås och komma varandra närmare istället :)

    IMG_3164_111

    Jag och Miska vid lunchen ♥

    IMG_3173_111

    - Annons -

    Efter lunchen så hade personalen workshop, där dom gick igenom och jobbade med allting som vi presenterade under förmiddagen för att se på vilka punkter dom höll med om/eventuellt inte höll med om, och om dom tyckte någonting saknades o.s.v. Så hjälpsamt med deras tankar och åsikter!

    Och för att dom kunde få spåna i fred så fick vi i ledningen hålla oss undan ;)

    IMG_3180_111

    Så vi hängde i solen på bryggan så länge! Alltså världens härligaste ställe!

    Det kändes nästan lite fult att vara ledig under tiden, men med allt jobb och alla timmar vi lagt ner inför den här dagen så var vi faktiskt 200% värda det :)

    IMG_3184_111

    Jag är fortfarande pirrig i magen efter den här dagen, en urladdning som direkt gjorde plats för nya idéer och energi!

    Mitt bästa entreprenörstips för företagare är utan tvekan att jobba ihop med positiva personer som inte ser några begränsningar, med smarta hjärnor, kreativitet och driv på det så kan man nå hur långt som helst.

    Många hade nöjt sig vid en 360 kvm stor salong i centrala Uppsala med 7 st anställda, men vi har fortfarande bara börjat ;)

    Önskar er alla en riktigt härlig start på den nya veckan! ♥

    - Annons -
    Helena Amiley
    Helena Amileyhttps://www.imakeyousmile.se
    Jag skriver mest om skönhet men bjuder även på glimtar från entreprenörlivet och bygget av vår egen camper van. Vanlife here we come!

    3 KOMMENTARER

    1. Ni sparkar personal hit och dit skriver vidriga kommentarer om era kunder i journaler, och får dåligt rykte, allt är en fasad som tillslut inte håller.

      • Hej! Jag vill självklart besvara din kommentar, men kan inte ta åt mig av din kritik då det är väldigt tydligt att du bara har hört någon typ av skitsnack/rykte. Vi skriver absolut inga vidriga kommentarer om våra kunder, vi älskar våra kunder! Vi är dessutom otroligt mån om vår personal, och vår företagsutveckling är en del av det och absolut ingen fasad. Riktigt tråkigt att någon känner sig så bitter att hen måste sprida sådant. Vad gäller personal som inte längre jobbar hos oss kan jag inte uttala mig om för utomstående, vilket du säkert har förståelse för. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

    Skriv en kommentar! :)

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Relaterade inlägg

    Senaste inläggen

    sv_SESwedish