Heej fina ni!

Ni anar inte hur härligt jag har det just nu, jag och Miska är nämligen på semester på Formentera woop woop! :) ♥

Lever loppan :)

Formentera är en lugn ö utanför Ibiza med världens finaste turkosa vatten och sandstränder, så underbart! Min syster Malin är här med sin kille Glenn och deras son Mille på snart 2 år, och jag och Miska bestämde oss för att ta en sista minuten-resa hit och överraska dom sista veckan! Dom blev såå chockade och glada när vi knackade på deras hotellrum haha, så kul verkligen!

Miska och Mille ♥

Det var mycket stress på jobbet för att kunna vara lediga denna vecka, men det är såå värt det och nu är jag helt avslappnad och kopplar bort allt på hemmaplan som inte är akut.

Sen kommer det ju lite akuta problem som måste lösas också… typ att min blogg låg nere igår morse (om någon av er inte kom in här då så var det därför) men no stress är vårt motto här så nemas problemas :)

Skratt-attack är vad ni ser på bilden ovan haha. Semester och magträning på en gång kommer kunna summera denna resa ganska bra tror jag :)

Vi hade ruskigt mycket tur på vägen hit också, efter att bara ha sovit 3 timmar gick vi upp 01.45 och begav oss mot Arlanda. 03.30 var vi där och sen blev vårt flyg försenat, försenat.. och försenat… och inte förrän klockan 21.00 på kvällen lyfte vi äntligen, ja ni förstår ju, typ 17 timmar på en flygplats! Jag hann äta frukost, lunch och middag, sova, lära mig spanska, bli full och nyktra till igen haha och spela ett antal spel med Miska innan vi äntligen kom iväg. Och när vi kom till Ibiza så sent på natten så gick inte båten till ön, så vi fick sova på ett annat hotell innan vi äntligen kom fram till Formentera ett helt dygn försent.

Men jag var faktiskt inte ironisk när jag skrev att vi hade tur med allt detta, för som kompensation blev vi uppgraderade till ett mycket finare och större rum på hotellet, och enligt en EU-lag (inte helt pålästa än dock) så får man en fast summa som kompensation när det blivit så här försenat, summan är lika oavsett var resan kostade, och eftersom vi fick denna resa (som egentligen är svindyr) ganska billigt på sista minuten så blev resan näst intill gratis om allt går som det ska med kompensationen haha! Helt klart värt att missa ett dygn för det, vi är ändå här 6 stycken heldagar :)

Glada paret som äntligen kommit på flygplanet!

Sen måste jag ge en liten eloge till mig och Miska också, som trots förseningar o.s.v höll humöret uppe hela tiden på Arlanda och bara skrattade och hade kul :) Det finns ju liksom inget man kan göra åt saken ändå. I princip alla andra var ju såå arga. Och visst är det tusen gånger jobbigare för dom med barn (dom kunde dock få hotellrum så länge) men ingenting blir faktiskt bättre av att bli sur och det finns ingen anledning till att skälla på dom som jobbar på Arlanda. Man bara stod där och tänkte ”don’t shoot the messenger” och tyckte synd om personalen där som fick ta hela smällen haha.

Men nu är vi här äntligen, badar i havet, skrattar till magmusklerna värker och bara slappnar av och njuter.

Jag är den enda som är noga med solskydd – och är den enda som redan har bränt mig #interättvist. Solen är så stark och jag är så vinterblek och känslig!

Jag kommer nog lägga upp en hel del bilder och filmklipp på Insta Story. Så där kan ni se mer från vår resa! :) @imakeyousmile.se